Generalforsamling 1988

Maglebrænde Beboerforenings Generalforsamling 28. September 1988.
Vi har haft et godt år, både foreningsmæssigt og for Forsamlinghuset her i Maglebrænde,
Vi har nu 183 medlemmer, heraf er 17 u/s ( = udensogns, i henhold til vedtægtsændringen ved sidste generalforsamling).
Der har været bridgekursus og beboerklub i det forløbne år, og bridgekurset er allerede startet igen på den nye sæson, der er tilmeldt ca. 30 deltagere, heraf 9 nybegyndere. Beboerklubben starter den 3. oktober, samtidig med gymnastik og folkedans, som det fremgår af aktivitetskalenderen i det sidste beboerblad, der kan godt være nogen flere med.
Det lykkedes også i det forløbne år at få lavet en filmklub i samarbejde med A O F med ca. 60 deltagere, der var nogen begyndervanskeligheder med lydkvaliteten på nogle af filmene der var også lidt knas med filmapperatet, men Villy Jeppesen fik efterhånden skik på det. Vi har anskaffet et nyt højtaleranlæg, men vi skal jo også lære at bruge det.
Derimod lykkedes det ikke at få lavet en dramatikklub, der mødte for få op, og selv om vi har sendt opfordring ud i vort blad, har vi ikke fået nogle tilbagemeldinger, så det ligger lidt tungt med det, man skulle vel tro, vi kunne her, når de kan i Åstrup og mange andre steder?
Vi har jo haft Helle Bækkel med pensionistholdet til dilettant i foråret, og børnene slog katten af tønden til fastelavn som de plejer, derudover er der så vort årlige loppemarked og sommerfesten her om sommeren, det lyder ikke af så meget, men det betyder ikke, at der ikke foregår noget i forsamlingshuset det er bare de andre foreninger, der står som arrangører,vi betragter det jo nemlig som vor fornemste opgave, at sørge for så gode forhold som muligt for alle, der vil arrangere noget her i sommerhuset. Vi skal ikke tage brødet ud af munden på de andre foreninger, ved at stå som arrangør af alverdens ting, kun som " fødselshjælper" hvis der er behov for det, som det var tilfældet med det nystiftede møllelaug omkring den nye vindmølle, der nu snurrer lystigt rundt og laver strøm til medlemmerne, det ser jo ud til at det har smittet af på naboerne bl.a. i Horbelev, så vi kan jo bare glæde os over, at vi også der var med i spidsen og viste vejen.
I forsamlingshuset er der sket mange ting, der forbedrer forholdene som nævnt nye højtalere, der er kommet centralvarme, vi har fået vaskemaskine, et nyt køleskab, nyt gulv i den stor sal er det sidste nye, der er også kommet nye lamper i den lille sal, og små lamper på væggen her i den store sal ligesom der er kommet nye gardiner, desuden var der en flok raske mennesker, der tapetserede både den lille og den store sal, da smeden var færdog med at lægge varme ind, det har jo givet noget roderi med alle de håndværkere, og også en hel del ekstra rengøring, men når det er overstået , er det jo dejligt.
I 1987 viser statistiken at der har været 329 arrangemneter her i huset, med ialt 8789 deltagere, det er jo små og store ting mellem hinanden, men det giver et gennemsnit på 27 deltagere pr. gang, heraf er ca. 60 private fester, og det bliver nok ikke mindre i 1988, der er ikke flere ledige lørdage i 88, jo, forresten juleaften, men den er der nok ikke så meget rift om, men nogle fredage og søndage er det stadig mulig at få.
Vi har haft den glæde at modtage 5000 kr. fra " Landlegatet" til vore bestræbelser på at forbedre trivselen i landdistriktet, det vil fremgå af regnskabet for 1988.
Vi har også fået en forespørgsel, om vi ville medvirke i en landsbyfilm, der skulle optages , hvis det lykkes at skaffe penge til det, vi har sagt ja, men vi har ikke hørt mere til det, så det kniber nok med pengene.
Til slut vil jeg sige tak til alle, der har hjulpet med at få det hele sil at fungere i året der er gået, og velkommen til at være med i det kommende år, til alle, der har lyst til at være med.