Nykøbingvej 116

Beboerforeningen siden 1983

Generalforsamling 2000

Hvis du trykker på årene, vil du blive sendt videre til disse.

1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

MAGLEBRÆNDE sogns BEBOERFORENING

Beretning ved Maglebrænde Beboerforenings Generalforsamling 20-9-2000.
jeg skal nu forsøge at fortælle lidt om , hvad der er sket her i vores forening siden sidste generalforsamling. Hobbymarkedet sidst i november var jo som sædvanligt en god dag, med mange besøgende kunder, vi håber at det går lige så godt i år den 3. december, det er jo blevet en god tradition,og der fuldt hus af boder allerede nu.
Fastelavnsfesten for børn er en anden tradition, som også går godt, med både små og store børn og voksne ledsagere, børnene er meget fantasifuldt udklædt, de slår til 2 tønder, vi deler dem op efter alder, og i år var det de smås tønde der røg først, det plejer ellers at være de store , der er først færdige, da alle var færdige ,fik alle børn en ispind, og de voksne kunne købe kaffe med boller.
Så var vi nået til foråret, og vi holdt et møde for at få en snak med beboerne om, hvordan vi skulle gribe det an med sportspladsen, som vi jo havde fået overdraget brug og pasning af, der mødte 15 op, og der var gode ideer og tilbud, der blev nedsat nogle udvalg til at tage sig af de forskellige ting ,der skulle gøres, først i maj gik man så i gang med at rydde op derhenne, der lå en del grene og sten som skulle samles sammen inden græsset kunne blive slået , kommunen ville gerne slå det stykke, der skulle bruges til boldbane, 1 gang om ugen , her det første år,og Mogens har så lånt traktorklipper af Poul Højer til at slå resten med en gang imellem, når det er blevet for langt.
Vi fik lov at få nogle stammer af de elmetræer kommunens folk havde fældet, de blev så savet over i passende stykker, til at sidde på rundt om den bålplads der blev lavet, gyngerne er sat i stand med nye dæk at sidde på , målene er blevet malet og har fået nye net, og der er lavet sandkasser af gamle traktordæk, og der er lavet en kælkebakke , som børnene har brugt til at køre på enden ned af i mangel på sne, og til sidst er der købt et legehus ude fra Håndværker-og industriskolen, det er blevet malet i festlige farver, og sankt Hansaften blev pladsen så indviet med bål og taler og klipning af snor ved den dengang der er lavet, der er også kommet et cykelstativ, som kommunen tilfældigvis havde, nu må vi så se, hvad der ellers mangler derhenne, jeg har plantet en hel del blomsterløg, som jeg håber kommer op til foråret.
Abelone har søgt en hel del fonde om tilskud til diverse anskaffelser, der er kommet en del afslag, men understøttelsesforeningen har givet 1000 kr. og der er kommet 5000 fra det Classenske fiedikommis, så det er en god hjælp, det ville være rart med nogle borde og bænke, men de skal være mur-og nage´lfaste, for ikke at blive stjålet ,siges det.
Vi havde jo også dilettant i foråret ,det hed " Arv og Gæld" det var som sædvanligt et stykke med mange forviklinger, og fuldt hus på tilskuerpladserne begge dage , alle moreden sig godt, efter bifaldet at dømme, jeg ved ikke, om der bliver noget til næste år, det ser ud til, at der er nogen , der vil holde en pause. Pia vil prøve at lave en børneforestilling, så nu må vi se ,hvad det bliver til.
Loppemarkedet gik så godt i år, vi fik ca. 13000 ind , det er dobbelt så meget som de seneste år så vi var meget tilfredse, men vi havde også mange ting, og gode ting, bl. andet fra et par dødsboer, det er vi meget glade for, der er jo så mange loppemarkeder rundt omkring, så det er jo spændende hvert år, hvordan det vil gå. Kræmmermarkedet i haven var også godt, så de kommer nok igen til næste år.
Nu vil vi prøve at lave en Løvfaldsfest den 27. oktober, der vil komme et blad ud med nærmere besked, når vi nærmer os.det er en fredag, så de fleste har fri dagen efter, men der var altså ingen ledige lørdage, der er jo mange private fester her i forsamlingshuset, og de fleste er om lørdage.
Vi har købt 10 flagstænger og flag, så nu kan man leje dem for 25 kr. pr. stk. hvis man har brug for det , når der skal laves æresport, det koster ikke noget at låne æresportene, tal med Sven Åge om det hvis man har brug for det. Det er jo nogen, der har været i sognet fra gammel tid til brug for beboerne.
Nu kan jeg ikke komme i tanker om mere, men til slut vil jeg sige tak til bestyrelsen og alle de andre, der har hjulpet til , både her i forsamlingshuset og ikke mindst på sportspladsen, med det hele, og vel mødt i det nye år.

Agnete Andersen.