Generalforsamling 1996

Beretning ved Maglebrænde Beboerforenings Generalforsamling 19-9-96.
Så gik endnu et år. Vi mistede i januar Laurits Pedersen, som havde været en god kasserer og medhjælp i bestyrelsen siden 1986, i hans sted er Maja Larsen indtrådt i bestyrelsen, og Mogens Hansen har overtaget kassererposten.
Så er der de arrangementer, vi har haft i foreningen: hobbymarkedet den sidste søndag i november er blevet en god tradition, alle pladser er optaget fra år til år, og det er en hyggelig dag med mange spændende boder, god og billig middagsmad bestående af risengrød - og med hjemmebagte æbleskiver til kaffen.
Fastelavnsfesten for børn er også en god tradition, hvor børnene kan få brugt deres fastelavnsdragter, så de ikke kun skal på en gang.
Også dilettan t har vi haft , i år faldt den sammen med en rund fødselsdag, så der var lidt mindre tilslutning end de sidste år, men det løb lige rundt uden underskud.
Vi håber på en ny forestilling til foråret, der er reserveret plads til den 5. april, det er en lørdag, så lad med at sige ja til noget andet den dag.
Så prøvede vi som noget nyt en udflugt, det blev til en tur til Nyord, hvor vi deltog i en familiedag, der var arrangeret af Forsamlingshusforeningen, der var ikke så stor tilslutning, vi var 20, der var andre end os, ialt ca: 50, de "indfødte" fortalte om øens historie og viste rundt på øen, der er noget for sig selv, som den ligger der ude i vandet, nu er der en dæmning derover til, men før skulle alting sejles, og beboerne var sømænd med landbrug som bierhverv.
Bestyrelsen har deltaget i Forsamlingshusforeningens generalforsamling i Idestrup, der var ikke særlig stor tilslutning,der får vi lidt at vide om, hvad de laver andre steder, og hvilke kontroverser med myndighederne foreningen har været med til at udrede, der bliver også lavet regnskabskurser, men vi har ikke ment, det var aktuelt for os at deltage i dem, vi klarer det alligevel.
Iår har vi også haft loppemarked,og selv om der ikke var særlig stor tilslutning til det, blev der solgt for nogenlunde det samme som forrige år, dog blev tombolaen ikke helt solgt, resten vil blive solgt ved den høstfest, vi har planlagt den 11. oktober.
I forsamlingshuset har vi haft en "Hovedrengøringsdag" hvor vi bad om hjælpere, der mødte da også nogle op, men jeg tror nok, de var lidt skuffede over, at der ikke var flere, der ville være med, nogle få arbejdede det meste af ugen efter med de sidste ting og småreparationer, nu har vi lige fået lakeret gulvet i salen, og fået nye undergardiner, som I kan se, de gamle var blevet lidt stumpede. Vi har sendt en ansøgning til kommunen om tilskud til ombygning og renovering af toiletterne, men vi har læst i avisen, at vi ikke får noget, det er kedeligt, vi har jo ikke selv penge nok til til at lave det, det er jo dyre rum, vi regnede med at betale det halve, det er jo trods alt kommunens hus, så vi kan ikke financiere det med lån, vi har ikke noget at stille som sikkerhed.
Til slut tak til bestyrelsen og alle andre, der har hjulpet til med at få huset til at fungere i året, der gik.