Generalforsamling 1997

Beretning ved Maglebrænde Beboerforenings Generalforsamling 24-9-97.
Ja, nu skriver vi så 1997, og det betyder ,at foreningen er 15 år gammel, ja, hvor tiden dog går, der er jo også sket en hel del her i huset i de år med hensyn til forbedringer , det blev jo ikke til noget med de planer, vi havde sidste år om en udbygning af toiletterne, kommunen havde ikke råd til at betale det halve , som vi havde søgt om, så vi blev enige om at renovere de bestående toiletter og lave handicaptoilet i badeværelset, det er stort nok til de mål ,der kræves af sådan et,der blev så sat en bruser op i det lille toilet i tilbygningen, så det er stadig muligt at få et bad efter gymnastikken, men det bliver ikke brugt særlig meget I sognerådsstuen, som vi havde regnet med skulle indgå i ombygningen, er der så i stedet blevet tapetseret og malet ,så den kan bruges som hidtil som stue, alle disse ting har kostet ca. 195.000,- det var, hvad vi selv havde penge til, og der blev også råd til en tørretumbler til vasketøjet, det er der jo en del af, og især om vinteren var der et problem at få det tørt.
Der blev også til fliser på havegangen, det blev ikke så dyrt, for arbejdet med at lægge dem, tog mændene i bestyrelsen sig af, det blev meget flot ,og nu kan de ,der låner stole, trække deres trailer helt hen til udhusdøren og læsse stolene, og vore havemøbler står også godt på de fliser,og haven blev også pænere.
Vi har også fået en kopimaskine,det var ikke til at få materialerne til den duplikator, som vi hidtil har brugt til at lave bladet på. Som I kan se, har vi brugt mange penge i det forløbne år ,men det er vel også det ,vi har dem til, nu spekulerer vi på at få gjort noget ved gulvet i den lille sal, så det kan vaskes, det er svært at tørre op , når der bliver væltet noget,og nu har den nålefilt ligget i 25-30 år ,så den trænger til afløsning, selv om vi renser den med en tæpperenser jævnlig, og det giver en hel del pladder, så er den nok godt beskidt i bunden.
Og hvad har vi så brugt huset til? Ja,vi havde jo en fest for medlemmerne den 11-oktober ,der var ikke så mange deltagere, men de ,der var, havde en god fest, i år bliver der fest den 25. oktober, og der beder vi om tilmelding, så vi ikke dækker til flere, end der kommer, vi vil gerne undgå alle de tomme pladser ved bordene, så selskabet bliver mere samlet.
Hobbymarkedet den sidste søndag i november gik godt, det er en meget hyggelig dag,hvor der plejer at komme mange mennesker, i år bliver det den 30. november, og der har længe været udsolgt af boder, så det bliver sikkert lige så godt, som de foregående år, det er den dag, hvor konerne inviterer manden ud til spisning-- af risengrød-- det er rimeligt billigt, så bliver der også råd til at handle med kræmmerne, som har mange forskellige ting at tilbyde.
som sædvanlig havde vi " Slå katten af tønden" for børnene fastelavnssøndag ,det er en god dag ,hvor der kommer mange børn og deres forældre, hvis den lille ikke rigtig magter at slå, så må mor eller far hjælpe til,det er om formiddagen, vi har det, og i år var der så en børnehave, der havde det om eftermiddagen, så der var rigtig gang i den.
Der blev ikke meget dilettant i år, der var ikke nok aktører, der meldte sig, men nu forsøger man at samle et hold til at spille i 1998, alle der har lyst til at være med at spille, eller hjælpe med det praktiske i den forbindelse, kan ringe til Ole Karmsten,han har telefon 5444 1254,der er nogle meget spændende planer, så bare gå til den,Ole giver nærmere besked.
Loppe-og kræmmermarked havde vi igen her i sommer , der var ikke meget publikum, men vi solgte for cirka det samme, som sidste år, så det har været købere, de,der var, hvad kræmmerne solgte, ved vi jo ikke, men de, vi spurgte, sagde, at de var godt tilfreds.
Vi har sendt en skrivelse til kommunen og bedt dem gøre noget ved gadekæret, der lider af forurening og vandmangel, men vi har ikke fået noget svar. Der har været borgermøde om den lokalplan om vindmøller, som der ligger forslag om, der var stor tilslutning, overvejende af modstandere af planen, indsigelsesfristen udløb i går, så må vi jo se hvad det bliver til.
Der er mange andre end beboerforeningen , der bruger forsamlingshuset, om vinteren er der noget, så godt som hver dag, om sommeren er det jo mest i weekenden, der er det jo mest privatfester, men l'hombreklubben spille dog hver torsdag hele året, og selv om der var nær ved 30 grader her i august, så kom de alligevel, men al den aktivitet er jo også grunden til, at vi har penge, til de forbedringer, vi har modtaget gennem årene.
Og nu tak til bestyrelsen og alle andre, der har hjulpet med at få det til at fungere, uden det frivillige arbejde, gik det jo ikke, så tak for det, og tak for nu.