Generalforsamling 2001

Beretning ved Maglebrænde Beboerforenings Generalforsamling 26-9-2001.
Ja så er der gået et år igen, og vi må se tilbage på hvordan det gik og hvad vi har lavet i det år, Den 27. oktober havde vi indbudt til løvfaldsfest, men der var åbenbart ikke det store behov for fest, der var ikke så mange deltagere, så det gav et betragteligt underskud, vi havde ikke planlagt en gentagelse i år, så vi må se hvordan det går til næste år, så er det nemlig 20 år siden foreningen blev startet, så det er jo en slags rund fødselsdag.
3. december havde vi så hobbymarked, og det blev en god dag som det plejer, med mange hobbykræmmere, Forsamlingshuset solgte risengrød og kaffe med æbleskiver og øl og vand for ialt ca. 2500, stadepengene bruges til annoncen, kræmmerne skal jo ikke sælge så maget for at få til lejen, der kun er 25 kr.ingen kan få mere end et bord,ellers var det for fristende at tage en hel langside de fleste har jo mange flere varer med, end der er plads til på et bord. Der er fuldt optaget til den 25. november i år, de fleste bestiller plads inden de går hjem - vi håber bare at de husker at afbestille hvis de bliver forhindret, så en anden kan få pladsen, der er nogen på venteliste hvert år.
Til jul lavede et par bestyrelsesmedlemmer en granguirlande til forsamlingshuset, det så festligt ud, og bliver nok gentaget igen i år.
Fastelavnsfesten for børnene havde også god tilslutning,det er en formiddagsforestilling, så kan de små komme hjem til middagssøvnen, der er jo mange helt små med,
Der blev jo også spillet dilettant igen i år, med Nina som instruktør, stykket havde den makabre titel EN PIND TIL MIN LIGKISTE men det var morsomt alligevel og der var fuldt hus til begge forestillinger Der bliver nok dillettant igen til næste år, Nina har lovet at være instruktør igen.
På sportspladsen har der også været aktivitet, børn og unge har spillet bold,og forældrene har slået græs på boldbanen på skift og Mogens har slået hele pladsen efter behov med en traktorklipper, der er kommet et klatretræ, som børnene har malet som en drage, og der er kommet nogle brugte havemøbler, og sankthansaften var der bål og fællesspisning. og sang.
Nu er der planer om at lave en petanquebane til foråret, den kan så bruges af alle der har lyst til at prøve det spil.
Som det sidste vi har haft var der loppe-og kræmmermarked her først i august, og det er jo også et godt tilskud til arbejdet i forsamlingshuset, vi har fået lavet et nyt depotrum , så vi kan undgå at ølmændene skal slæbe øl og vand ned i kælderen , arbejdstilsynet siger de ikke må bære mere end 15 kilo og en kasse øl vejer 23 kilo, så det går jo ikke, der kan så bruges en sækkevogn til at køre kasserne på,
Vi har fået 8 nye borde i den lille sal, der var for lidt borde efter de gamle borde ikke mere kunne trækkes ud,
Nu er der jo plan om et kursus i førstehjælp og hjertemassage, det står Abelone Glahn for og jeg vil gerne opfordre til at slutte op om det, det kan blive aktuelt før man aner det.
Så er der tilbage at sige tak til bestyrelsen og alle andre der har hjulpet med at få det hele til at fungere både her i forsamlingshuset og på sportspladsen,