Nykøbingvej 116

Beboerforeningen siden 1983

Generalforsamling 1991


Hvis du trykker på årene, vil du blive sendt videre til disse.

1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019


MAGLEBRÆNDE sogns BEBOERFORENING

Generalforsamling

Beretning ved Maglebrænde Beboerforenings Generalforsamling 25-9-1991
Ja, nu skal jeg se om jeg kan sige lidt om årets gang i vores forening, og om forsamlingshuset´som det jo mest drejer sig om.
Vi har nu 186 medlemmer, heraf er 23 udenbys.
I november havde vi sammen med 4 H og Husholdningsforeningen et hobby og julemarked for de fingernemme og produktive, det blev en succes med 26 stande, juleklip for børn og risengrød til alle, så det bliver gentaget i år, det bliver søndag den 24. november, der er allerede bestilt 10 stande.
Fastelavnssøndag for børnen gik også godt med mange fantasifulde og godt slag til tønderne, om eftermiddagen gentog Horreby børnehave tøndeslagningen så der var rigtig gang i den. Næste år bliver det 1. marts, det er sjældent, at fastelavn falder så sent.
Helle Bækkel med " Hurra for de gamle" trak fulde hus og vores egen dilettant i april blev spillet 3 gange, når vi regner generalprøven med, til den havde vi inviteret beboerne på plejehjemmene i Stubbekøbing og i pensionistboligerne ved plejehjemmet og på Præstemarken, de kom i bus og så ud til at more sig godt, det samme gjorde publikum ved de andre forestillinger, så vi håber det lykkes at lave noget igen til foråret.
Loppemarkedet var som sædvanligt sidst i juni, og gav lige ved 10000 kr. i omsætning, men efterhånden er der jo mange loppemarkeder rundt omkring, og kvaliteten af " lopperne" er stadig dalende, så til næste år vil vi prøve et loppe- og kræmmermarked, så kan man leje en stadeplads i haven og stå der og sælge sine ting og sager til glæde for sin egen pengepung, mens foreningen har almindeligt loppemarked i salen. Vi vil så kun køre ud og hente der, hvor vi bliver bedt om det, eller folk kan selv komme med tingene lørdag den 4. juli , markedet bliver så søndag den 5. juli.
Sommerfesten havde fint vejr i år, men der var ikke så stor tilslutning, hverken på sportspladsen eller om aftenen til festen, så der er måske også ved at være en slags festtræthed, der er jo også alle høstfesterne rundt om os. Så til næste år har vi talt om at lave en udflugt i stedet for sommerfest, og så se , om det er bedre, det kommer vi tilbage til, når tiden nærmer sig.
Og så driften af forsamlingshuset:
Vi har fået sat begge rum i køkkenet i stand nu med fliser på væggen og ny gulvbelægning, flyttet skabene så de står mere praktisk, nye hylder, emhætter og en ny fryser.
I sognerådsstuen er der kommet nye lamper og nyt gulvtæppe, og i stuen ovenpå er der også kommet nye lamper. Der er lagt nyt tag på skuret ude i haven, de gamle pandeplader var helt rustet op, nu er der så tørvejr selv om det regner, så nu er de gamle borde og bænke sat derud, vi har jo også æresportene liggende derude, de lå jo før oppe i brugsen, men den er der jo ikke mere.
Det næste vi skal spare sammen til er så at få ordnet toiletterne og eventuelt få lavet et toliet ovenpå, der bliver jo holdt en del møder deroppe, og der er langt ned, når man " skal".
Men det når vi også nok, jeg har siddet og regnet ud, hvad vi har brugt til nyanskaffelser og vedligehold i de otte år, vi har regeret i forsamlingshuset, og det blev til ca. 635.000 kr., det er alligevel en klat-- et par år til, så er vi oppe på de 800.000 som der blev sagt fra starten, at det ville koste at sætte det i stand--- nå, men jo pænere her bliver,des flere vil holde deres fest her, desværre er jo både Bagergården og Horbelev Hotel lukket nu, men jeg føler ikke, det kan være vores skyld, det er et andet publikum de skulle leve af.
Vi har haft 310 arrangementer her i huset i 1990, heraf er 77 private fester, resten er møder, gymnastik, folkedans, bordtennis, kortspil, fester m.v. der har gennemsnitlig været 30 deltagere pr. gang ialt i året 9210 personer.
Til slut tak til bestyrelsen og alle der ellers har hjulpet til med det ene eller det andet, så det hele har fungeret.

Agnete Andersen