Generalforsamling 2005

Beretning ved Maglebrænde Beboerforenings Generalforsamling 21 september 2005.
Nu skal jeg give jer en beretning om hvad der er foregået her i foreningen i det sidste år, vi har jo haft det sædvanlige hobbymarked den sidste søndag i november, det gentager vi også i år, der er jo god tilslutning til det, anderledes med kræmmermarkedet her i sommer, der var 8 kræmmere men ikke særlig mange købere, der er for mange andre loppemarkeder rundt omkring, så tiden er måske løbet fra det.
Fastelavn for børn er en anden tradition som vi holder ved fastelavnssøndag, børn kan jo godt lide at klæde sig ud.
Dilettanten lykkedes det jo at få i gang igen, stykket hed'Kom så piger- jeg vil giftes' der var rigtig god tilslutning, men måske kneb det lidt med at få byens beboere til at komme?
Der blev ikke lavet Sankthansbål i år, af den simple grund ,at bestyrelsesmedlemmerne så godt som alle havde noget andet de skulle til, jeg selv havde et barnebarns 18 års fødselsdag, men vi opfordrede til at interesserede selv kunne lave bål nede på sportspladsen, det var der åbenbart ikke nogen der ønskede at benytte sig af----- ja den sportsplads er ved at være et problem, abelone besværer sig over at der ikke bliver slået græs og at legehuset bliver brugt af unge til øldrikkeri og at døren er ødelagt og den nye gynge også og at de unge kører rundt på knallert dernede, vi har diskuteret det i bestyrelsen og vi blev enige om at vi ikke vil bruge flere penge på tingene derhenne når de bare bliver ødelagt ,døren har vi repareret 2 gange, men der skal åbenbart ikke være dør, knallertkørslen har vi ikke noget imod, vi mener det er bedre de kører der end på landevejen, de er jo store børn og de har åbenbart brug for en legeplads, men det var jo rart hvis de kunne fínde ud af at reparere de ting de brækker i stykker.
Det er heller ikke lykkedes at få nogen af brugerne til at hjælpe med at slå græsset , og nu er der åbenbart også kommet dræbersnegle til, dem kan vi jo ikke gøre noget ved, men folk må selv se efter dem i deres egne haver, Abelone siger at hun fanger op til 200 hver morgen, så der må jo være mange.
Forsamlingshuset bliver heldigvis brugt af foreninger og private, så det lever op til formålet ved at sørge for at det er til rådighed og i orden, vi har lige anskaffet et køleskab til drikkevarer og nogen nye stole til halvdelen af den lille sal, betrækket bliver jo slidt, så de dårligste er nu smidt ud, vi håber så at resten kan holde til der bliver råd til at skifte dem ud, lige nu har vi ikke flere penge, vi har jo også måttet købe en ny kaffemaskine, så bunden i pengekassen er nået.
Nu til slut tak til alle bestyrelsesmedlemmer og andre der har hjulpet med at få tingene til at fungere
Tak for nu.